آیا مصرف آب انار میزان قند خون را افزایش می‌دهد؟

26 دی 1402
3 دقیقه زمان مطالعه

انار، به خاطر دانه‌های ریز قرمز روشن و طعم ترش و شیرینش شهرت دارد. آب میوه و دانه‌های طبیعی انار غنی از مواد مغذی هستند که ارزش‌های مختلفی دارند. از کنترل سطح قند خون تا بهبود حافظه، انار یک میوه شگفت‌انگیز است که می‌تواند افزودنی عالی به رژیم غذایی شما باشد.

روش‌های مصرف انار برای بهبود سطح قند خون

آب انار دارای غلظت بالاتری از آنتی‌اکسیدان‌ها، به ویژه پلی‌فنل‌ها، نسبت به آب میوه‌های دیگر است. تقریباً سه برابر بیشتر آنتی‌اکسیدان‌از چای سبز یا شراب قرمز دارد. به همین دلیل، آب انار پتانسیل پایین‌آوردن لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول بد را دارد و به حفاظت از قلب کمک می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات موجود در انار، مانند اسید گالیک، اولئانولیک، اورسولیک و اولیک، خواص ضد دیابت دارند. آب انار و عصاره پوست آن همچنین می‌توانند حساسیت به انسولین را افزایش دهند که برای افراد دیابتی بسیار مفید است.

با این مقاله همراه شوید تا ببینیم که آیا مصرف انار باعث افزایش قند خون می‌شود یا شنیده ها افسانه اند.

.

آیا انار میزان قند خون را افزایش می‌دهد؟

انار یک میوه با شاخص گلایسمیک پایین (35) است، به این معنا که باعث افزایش ناگهانی سطح قند خون نمی‌شود. همچنین میزان گلایسمیک بار معتدلی (18) دارد که برای افراد با سطوح قند بالا ایمن است. انار شامل قند طبیعی است، اما دارای غلظت بالای مواد فنولیک و فیبرها است که به تنظیم سطح قند کمک می‌کنند. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف یک لیوان آب انار در طول روز به طور موثر میزان کلسترول مضر LDL را در افراد دیابتی کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، به طور قابل توجهی خطر مشکلات قلبی ناشی از دیابت را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، آب انار شامل آنتی‌اکسیدان‌های ویژه پلی‌فنل (تانین‌ها و آنتوسیانین‌ها) است که به کنترل علائم دیابت کمک کند. افراد با سطوح قند بالا اغلب نگران تأثیر انار بر سطح قند خون خود هستند.

همچنین، انار شامل کربوهیدرات‌های پیچیده است که بدن برای عملکرد صحیح نیاز به آن ها دارد. بنابراین، مصرف دانه‌های انار به عنوان قسمتی از وعده غذایی یا میان‌وعده می‌تواند به شما کمک کند که کربوهیدرات‌های لازم را بدون افزایش ناگهانی سطح قند خون دریافت کنید.

.

روش‌های مصرف انار برای بهبود سطح قند خون

مصرف انار در صبح زود با معده خالی برای بهره‌مندی از حداکثر فواید، بهترین است. همچنین می‌توانید آن را به عنوان یک میان‌وعده قبل یا پس از تمرین مصرف کنید. با این حال، مصرف زیاد انار یا نوشیدن زیادی آب انار ممکن است مشکلات گوارشی مانند یبوست یا اسهال ایجاد کند.

چند راه ساده برای اضافه کردن انار به رژیم غذایی‌

– مصرف مقدار اندازه‌گیری شده از میوه انار (1 پیمانه) یا آب انار (125 میلی‌لیتر) را روزانه یکبار برای کمک به کنترل علائم دیابت.

– اضافه کردن دانه‌های انار به سالاد معمولی میوه یا سالاد سبز خود.

– ترکیب جو، گرانولا، ماست یونانی و دانه‌های انار به عنوان یک میان‌وعده.

– ترکیب میوه‌های مورد علاقه خود، میوه‌های کم‌کربوهیدرات و دانه‌های انار برای تهیه یک اسموتی مغذی.

– آب انار به میزان کمی فیبر دارد چرا که صاف شده است. با این حال، دانه‌ها منبع عالی فیبر هستند. بنابراین، ممکن است تأثیرات مختلفی بر سطح قند خون داشته باشند.

.با این حال، اگر می‌خواهید آب انار بنوشید، باید با میزان مصرف مناسب و بدون افزودن قند این کار را انجام دهید. همچنین، مصرف دانه‌ها با غذاهایی که مقدار بالای چربی یا کالری را دارند ممکن است در پایداری سطح قند خون کمک نکند. انار یک میان‌وعده قبل یا پس از تمرین عالی برای استحکام سطح قند خون است. با این حال، مصرف افراز از حد انار یا نوشیدن زیادی از آب انار ممکن است به یبوست منجر شود. بنابراین، بهتر است انار را به اندازه مناسب مصرف کنید. افراد دیابتی باید روزانه سطح گلوکز خون خود را بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که مصرف انار به آنها آسیب نمی‌زند.

منبع

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.