پروتئین های گیاهی چه تاثیری بر سلامتی دارند؟

14 دی 1402
3 دقیقه زمان مطالعه

منابع پروتئین گیاهی به دلیل مزایای سلامتی و تأثیرات مثبت بر روی محیط زیست، مورد توجه قرار گرفته است. در مقایسه با پروتئین حیوانی، مهم است که جنبه‌های تغذیه‌ای آن را در نظر بگیریم. پروتئین‌های گیاهی می‌توانند اسیدهای آمینه و پروتئین کافی را برای یک رژیم تغذیه‌ای متعادل فراهم کنند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که پروتئین‌های گیاهی ممکن است ویتامین B12 را فراهم نکنند، بنابراین افرادی که رژیم غذایی گیاهی دنبال می‌کنند، ممکن است بخواهند این ماده مغذی را با مکمل تأمین کنند.

پروتئین های گیاهی چه تاثیری بر سلامتی دارند؟

از نظر تأثیرات سلامتی، مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهان با حفظ وزن سالم، کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و افزایش عمر مردم مرتبط هستند. با این حال، مواردی مانند مصرف زیاد مواد غذایی فرآوری شده گیاهی و حساسیت‌های غذایی مانند حساسیت به سویا یا مغزها باید با دقت مورد توجه قرار گیرند. علاوه بر این، نگرانی‌های مربوط به اثرات سویا بر تعادل هورمونی و سرطان توسط تحقیقات کنونی در حدود خود رد شده‌اند.

.از منظر محیط زیستی، مصرف بیشتر پروتئین‌های گیاهی می‌تواند به کاهش انتشار کربن و مصرف آب کمک کند. حتی سازمان ملل برای کاهش جهانی پروتئین حیوانی به منظور مقابله با تغییرات آب و هوا بیاناتی ارائه داده است.

.هنگامی که به منابع پروتئین گیاهی فکر می‌کنید، موادی مانند لوبیا، توفو، و مغزها به دلیل محتوای پروتئین گزینه‌های عالی هستند. اما در مورد پودر پروتئین گیاهی، هنوز به اینکه چطور با پودر پروتئین لبنی (وی) قابل مقایسه است، شبهاتی وجود دارد. گزینه‌های گیاهی ممکن است همیشه اسیدهای آمینه کامل را ارائه ندهند، اما برخی افراد آن‌ها را به دلیل محدودیت‌های تغذیه‌ای، آسان‌تر هضم می‌کنند و به دلیل مزایای چندگانه، آن‌ها را ترجیح می‌دهند. در کل، وارد کردن پروتئین‌های گیاهی به رژیم غذایی شما می‌تواند مزایای فراوانی از جمله بهبودسلامت و تأثیر مثبت بر روی محیط زیست را داشته باشد. برای شما که احتمالاً توفو، لوبیا، مغزها و یا ترکیبی از همه موارد فوق را ترجیح می‌دهید، پروتئین‌های گیاهی در تنوع خوشمزه‌ای از طعم‌ها آمده و می‌توانند به راحتی در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های شما اضافه شوند.

پروتئین های گیاهی چه تاثیری بر سلامتی دارند؟

انواع پروتئین گیاهی و حیوانی چه تفاوتی دارند؟

انواع پروتئین گیاهی و حیوانی مزایا و معایبی دارند. اما شما ممکن است عجله داشته باشید تا بدانید چه تفاوتی بین این دو وجود دارد. در ادامه مقاله، با ما همراه باشید تا با تفاوت‌های این دو پروتئین آشنا شوید. مصرف مقدار کافی پروتئین روزانه برای سلامتی کلی بدن بسیار حائز اهمیت است. پروتئین برای فرایندهای حیاتی مثل عملکرد سلولی، ساختار سلول و رشد، بین دیگر وظایف ضروری است. بنابراین، مصرف کافی پروتئین روزانه بسیار حائز اهمیت است . شما می‌توانید پروتئین را از منابع غذایی مختلف شامل گیاهان و حیوانات تامین کنید. برخی از مردم ادعا می‌کنند که منبع پروتئین، گیاهی یا حیوانی، اهمیتی ندارد. دیگران نیز معتقدند که یک نوع پروتئین نسبت به دیگری برتری دارد.

منابع پروتئین حیوانی

– تخم مرغ
– ماهی و دریایی‌ها
– گوشت کم چرب
– مرغ و مرغ وحشی
– محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر

پروتئین های گیاهی چه تاثیری بر سلامتی دارند؟

منابع پروتئین گیاهی
– لوبیا
– بادام‌ها
– لوبیاها
– محصولات سویا مانند توفو، تمپه و ادامامه
-گندم کتانه
-نان از گندم کامل
-کینوا
-گندم
-برنج وحشی
-مخمر غذایی
-دانه‌های چیا
-دانه‌های شاهدانه
– اسپیرولینا

image_pdfimage_print

مطالب پیشنهادی

منبع

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.